Produkt til eksamen

Jeg vil løbende opdaterer dette indlæg.

Trine og jeg har begge forløb som indeholder praktikplads søgning. I den forbindelse vil vi udvikle et forløb, hvor de både sammenarbjeder omkring rollespil, og et storryboard og enkeltvis laver en animationsvideo. Derfor påtænker vi også at lae en animationsvideo. Inde i studietube har de en tjeneste der hedder PowToon.

Ingen af os har endnu prøvet mediet men vi glæder os begge til at arbejde med det os se hvorhen det kan bringe os og ikke mindst hvor hen det kan bringe eleverne.

Forberedelse til forløbet: eleverne skal inden/eller i starten af undervisningen lave Belbins personlighedstest. Ud fra den deler læreren dem ind i grupper.

Forløb:

Eleverne skal arbejde i grupper af 4. De skal lave rollespil af samtalerne:

- Zoom samtalen

- Corona samtalen

- Den gode samtale

- Den dårlige (chefen er dårlig) samtale

- Den dårlige (ansøgeren er dårlig) samtale

Bag efter deles 4 mands grupperne i 2, hvorefter de skal lave et storyboard og en tegnefilm i powtoon omhandlende en af de 5 samtaler.

Til slut samles 4 mands grupperne igen og de skal nu give hinanden feedback på videoerne. Og også se hvordan samme informationer bliver til to forskellige produkter. Eller vi ser videoerne samlet, og opretter en padlet hvor hver elev kan give feedback via padlet. PÅ den måde kommer alle til at evaluere alle og det bliver i åben fora.

Når vi laver dette forløb, kommer eleverne både ind over at få brugt kroppen og hovedet. De kommer til at veksle mellem at lave analog og digitalt arbejde. I begge tilfælde skal de være kreative.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Samfund og dannelse

1. vejledning

Læringsstile