Digital dannelse kan defineres ved hvordan vi opfører os på nettet. Vi skal kunne være kritisk i de ting vi ser, hører og læser på nettet. Vi skal kunne beskytte os selv mod angreb fra andre på nettet og beskytte de platforme og fora vi befinder os i. Hvis vi skal gøre os forhåbninger om at leve i et demokrati i fremtiden skal vi kunne debattere ordenligt også digitalt. Ved at ligge ting op på nettet må vi indstille os på at tingene kommer ud i det digitale rum og bliver der for bestandigt, derfor skal vi også være kritisk med hvad vi ligger op for at beskytte os selv. Det er også vigtigt at vi lærer nogen af de platforme der er tilgængelige at kende. Vigtigheden af at bruge digitale værktøjer bliver mere og mere tydelig. Programmer som excel, word og en e-mail er i dag et must at kende og kan man ikke begå sig i dem, bliver skolen svær. Hvis vi skal beskrive udfordringerne med at skabe betingelser for digital dannelse i EUD undervisningen. I nogen tilfælde kan læreren være en hindring
Vi har arbejdet med vores synopsis og ligger den her under. Den er dog ikke færdig endnu. Synopsis Overskrift Rammen: Til dagligt arbejder vi som henholdsvis engelsklærer på data uddannelsen og som underviser i erhvervsfag på grundforløb 1. Et emne vi begge arbejder med er praktikpladssøgning, her under arbejder eleverne med emnet jobsamtaler. Målet er at de ved hjælp af rollespil får udlevet nogen forskellige senarier omkring en jobsamtale, derefter skal de hver i sær lave en tegneserie som tager udgangs punkt i en tildelt jobsamtale. Og til sidst vil vi i fællesskab se videoerne igennem og se på hvordan det samme stof bliver forstået på forskellige måder. Udfordringen: Vi oplever ofte udfordringer med at få eleverne til at samarbejde om en opgave. De tror de samarbejder, men i virkeligheden laver de hver deres ting og klipper det sammen til sidst. Hvilket resultere i at de ofte ikke ved hvad den/de andre har lavet og ikke formår at afleve
Jeg tog i dag testen fra http://evidencenter.ventures.dk/emneside.aspx?menuID=2&omraadeID=143&sideID=262&folditem=div3 Virkelig fascinerende at jeg ved at svare på en række spørgsmål kan få uddybet hvilken læringsstil jeg arbejder bedst under/med. Jeg har lagt svaret herunder. Den passer overraskende godt på mig. Karakteristik af reflektoren Du nyder at arbejde sammen med andre og gerne mange. Du er meget optaget af arbejdsprocessen. Selve det at arbejde i et projekt ender ofte med at fylde mere, end det at kunne aflevere det endelige resultat til sidst. Derfor har du det ikke altid let med at arbejde under tidspres med frister, der skal overholdes. At iagttage, indsamle oplysninger, overveje forskellige muligheder, bearbejde erfaringer og perspektivere er lige dig. Du kan godt lide at læse, og dine interesser spænder vidt. Du er en tænker, og har det bedst med at få lov til at observere. Du kan godt lide at være fluen på væggen, altså være den der lytter uden selv at blan
Kommentarer
Send en kommentar