Vi har arbejdet med vores synopsis og ligger den her under. Den er dog ikke færdig endnu. Synopsis Overskrift Rammen: Til dagligt arbejder vi som henholdsvis engelsklærer på data uddannelsen og som underviser i erhvervsfag på grundforløb 1. Et emne vi begge arbejder med er praktikpladssøgning, her under arbejder eleverne med emnet jobsamtaler. Målet er at de ved hjælp af rollespil får udlevet nogen forskellige senarier omkring en jobsamtale, derefter skal de hver i sær lave en tegneserie som tager udgangs punkt i en tildelt jobsamtale. Og til sidst vil vi i fællesskab se videoerne igennem og se på hvordan det samme stof bliver forstået på forskellige måder. Udfordringen: Vi oplever ofte udfordringer med at få eleverne til at samarbejde om en opgave. De tror de samarbejder, men i virkeligheden laver de hver deres ting og klipper det sammen til sidst. Hvilket resultere i at de ofte ikke ved hvad den/de andre har lavet og ikke formår at afleve
Jeg tog i dag testen fra http://evidencenter.ventures.dk/emneside.aspx?menuID=2&omraadeID=143&sideID=262&folditem=div3 Virkelig fascinerende at jeg ved at svare på en række spørgsmål kan få uddybet hvilken læringsstil jeg arbejder bedst under/med. Jeg har lagt svaret herunder. Den passer overraskende godt på mig. Karakteristik af reflektoren Du nyder at arbejde sammen med andre og gerne mange. Du er meget optaget af arbejdsprocessen. Selve det at arbejde i et projekt ender ofte med at fylde mere, end det at kunne aflevere det endelige resultat til sidst. Derfor har du det ikke altid let med at arbejde under tidspres med frister, der skal overholdes. At iagttage, indsamle oplysninger, overveje forskellige muligheder, bearbejde erfaringer og perspektivere er lige dig. Du kan godt lide at læse, og dine interesser spænder vidt. Du er en tænker, og har det bedst med at få lov til at observere. Du kan godt lide at være fluen på væggen, altså være den der lytter uden selv at blan
Jeg har det svært ved at finde ud af hvad jeg vil skrive om. Mine overvejelser om emne er; - Elev samarbejde - hvordan kan samarbejdet mellem eleverne fremmes, så de forstår at udnytte deres eget og gruppens potentiale - Motivation hos eleverne - hvordan kan man fremme motivationen for eleverne på GF1 - Hvordan man få eleverne til at vælge en makker der ikke ligner en selv fagligt og socialt, så de kan udvikle sig der igennem
Kommentarer
Send en kommentar