Undervisningsdag 3

 Kolbs læringscirkel


Eteinne Wenger

Sociale fællesskaber


Knud Illeris
læringtrekant
Det er ikke kun sammenspillet mellem mennesker men også mellem en tekst og en PC og eleven.


Thomas amstrong skal jeg se nærmere på.



Dagens aktivitet var et lave små øvelser med kroppen. Som man egentlig også kan lave i undervisningen med eleverne hver dag!

Vi skal arbejde med thinglink. 



Jeg virkelig se et potentiale i thinklink. Det tager tid at lave, men år det først er lavet ligger det der og kan bruges igen og igen.
Det var fedt at se de andres thinklink, det har helt sikkert givet mig en masse ideer til hvad jeg også kan lave med og for eleverne. 

Screencast fra skoletube kan bruges til videoer af skærmen

reflekter over hvordan, I teoretisk ville kunne begrunde jeres læringsktivitet og hvordan / hvorfor teknologien passer netop hertil

Ift. thinklink og Illeris læringstrekant ser jeg at det vil kunne komme godt rundt om alle 3 hjørner.
Drivkraften hos eleverne kunne være at det ligge online og derfor kan tilgås hele tiden. Endvidere kan det læses op i programmet så teksten ville kunne blive hørt af fx. de ordblinde. Det er interaktivt så de kan selv bestemme hvad de vil starte og slutte med, hvor mange gange de vil se/læse/høre stoffet og hvornår de vil det.
Eleven kan også selv bruge thinklink i en aflevering, hvor de kan forklare det de mener er relevant for læreren.
Indholdet bliver delt op i små bidder, så alle kan være med på det nivau de nu er på. Den lidt langsomme/tunge elev kan måske tage en ting af gangen, hvor den hurtige elev måske tager det hele på en gang og derefter gå i gang med opgaven.
Der er et samspil mellem læreren og eleven og der kan også sagtens være samspil eleverne imellem. Der er også et samspil mellem eleven og pcen.

Ulempen ved at bruge thinklink for eleverne kan være at det er for svært at sætte sig ind i. Det er umildbart et let program, men enkelte elever kan måske blive hægtet af ift. endnu et program der ligger online og endnu et program de skal lærere.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Samfund og dannelse

1. vejledning

Læringsstile