Undervisnings dag 2

 Vi har i dag talt meget om didaktiske modeller. Primært 4 modeller - TPACK, e-didaktisk undervisningsmodel, SAMR og didaktik 2.0

https://padlet.com/lillehanne/d5sd6wizs7o8sa6p


Jeg personligt ved ikke hvilken model som giver bedst mening for mig.

Undervisningsloop passer egentlig meget godt til et af de projekter jeg arbejder med lige nu. "superhelte" hvor de skal male et billede af en superhelt. Her vil det give god mening med de mange loop, da eleverne har svært ved at få alle informationerne på en gang og ofte skal have genfortalt det igen.


I forhold til fremtidige projekter kunne det være fedt at arbejde med den e-didaktiske overvejelsesmodel. Syntes den giver god mening i forhold til mange af de projekter jeg kører med eleverne. Og mega fedt man kan lave en materialeprofil inden man starter som så diagere en i den rigtige retning. Glæder mig til at arbejde med den.




Vi lærte også om Hiim og Hippe og deres bud på en didaktisk model. Vi var rundt og skrive vores bud på store plancher. 












Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Samfund og dannelse

1. vejledning

Læringsstile